FANDOM

Королівство Норвегія
бук. Kongeriket Norge нюн. Kongeriket Norge

1200px-Union Jack of Sweden and Norway (1844-1905).svg
7 червня 1905 — сьогодення

Норвегія Coat of arms of norway 0
Прапор Герб
Девіз
«Alt for Norge» (Все для Норвегії)
Гімн
Ja, vi elsker dette landet

(Ми любимо цей край)

Europe-Norway.svg
Положення Норвегії в Європі
Столиця Осло
Мова(и) Норвезька мова, Букмол, Новонорвезька мова, Північносаамська мова
Грошова одиниця Норвезька крона
Площа 385 186 км²
Населення 5,233 мільйона (2016)
Форма правління Конституційна монархія
Король
 - 1991 1991
Прем'єр-міністр
 - 2013 Ерна Солберг
Норве́гія, також Норве́ґія, офіційна назва Королі́вство Норве́гія — суверенна та унітарна монархія, територія якої включає в себе західну частину Скандинавського півострова, острів Ян-Маєн і Арктичний архіпелаг Шпіцберген.

Історія Редагувати

Історія Норвегії нерозривно пов’язана з її скандинавськими сусідами – Швецією і Данією. У середні століття норвежці були вікінгами – мореплавцями і воїнами, які плавали в Ісландію, Гренландію і Північну Америку. Норвегія довгий час перебувала під владою Данії та Швеції, а незалежність отримала в 1905 році. Норвегія першою в Європі ввела (1860 рік) безкоштовне і обов’язкове навчання дітей з семи до чотирнадцяти років. Вихованню тут приділяють пильну увагу. Свого часу уряд, підрахувавши, у що обходиться навчання в дрібних селищних школах, знайшло, що їх слід закрити, а відкрити в округах школи великі, добре обладнані.

Протягом століть вся життя норвезького народу була пов’язана з морем: вже в середині століття норвежці торгували сушеною рибою, а в XVII столітті в країні швидко почало розвиватися суднобудування. В даний час і суднобудування, і рибальство залишаються найважливішими галузями економіки Норвегії. Норвезька риболовецький флот – один з найсучасніших у світі. У 1960-х роках в Північному морі знайдено нафту, і тепер в Норвегії знають толк в будівництві нафтових платформ. Швидкі ріки Норвегії є хорошим джерелом гідроелектроенергії, а ліси постачають сировину для целюлозно-паперової та деревообробної промисловості. Деякі види дерев вирощуються спеціально для промислового використання.