FANDOM

Сполучене королівство Швеції та Норвегії
швед. Förenade Konungarikena Sverige och Norge
норв. De forenede Kongerikene Norge og Sverige

Особиста унія

Flag of Sweden
1814 — 1905

Flag of Sweden
 
Норвегія
1200px-Union Jack of Sweden and Norway (1844-1905).svg Coat of Arms of the Union between Sweden and Norway
Прапор Герб
Schweden und Norwegen um 1888
Столиця Стокгольм
Мова(и) Шведська, Норвезька
Релігія Лютеранство
Форма правління монархія
400px-Norway-Sweden 1905

Швеція та Норвегія

Unionsupplösningen staty

Пам'ятник на честь мирного розірвання унії в Карлстаді

Шведсько-норвезька реальна унія (швед. Svensk-norska unionen, Unionen mellan Sverige och Norge; норв. Unionen mellom Norge og Sverige) або Сполучене королівство Швеції та Норвегії існувало у 1814-1905. Було утворене внаслідок завершення шведсько-норвезької війни 1814 року і підписання союзної угоди між країнами. Швеція зобов'язалася визнати внутрішню самостійність Норвегії і її Ейдсволльську конституцію 1814 року (з поправками, що враховували створення унії). Розірвана Карлстадськими угодами 1905 року, після чого Норвегія здобула повну незалежність і власного короля — Хокона VII.

Кожна з країн мала свою власну конституцію, закони, уряд, церкву, армію та валюту. Норвезьким урядом керували віце-королі (до 1829 — шведи, до 1856 — норвежці).

У мистецтві Редагувати

  • В 1906 Іван Амінофф написав роман «Норвезько-російська війна» (Kriget Norge-ryssland), який став своєрідним застереженням норвежцям, що розірвали шведсько-норвезьку унію.

Література Редагувати

  • В. Ю. Константинов. Шведсько-норвезька унія // Українська дипломатична енциклопедія : у 2 т. / Л. В. Губерський (голова). — К. : Знання України, 2004. — Т. 2. М — Я. — 812 с. — ISBN 966-316-045-4.

Прапори Редагувати